Plan de exportación de porta inciensos de madera hacia Pucón-chile
Fecha
2024-09
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Otavalo
Resumen
Al hablar de importaciones y exportaciones. también se hace referencia al comercio exterior. mismo que se puede definir como el intercambio de bienes y servidos a través de los distintos países y sus mercados. Esta actividad permite a empresas de carácter nacional evolucionar a uoo internacional, es decir posicionar productos locales en mercados extranjeros. El presente plan de exportación de porta inciensos de madera diseñado para la empresa Víllota Anesanías, tiene el objetivo de proporcionar tanto al exportador como al importador una guia. en. donde se detallen los procedimientos y procesos necesarios para llevar a cabo con éxito la introducción del producto a un nuevo mercado. Coosidenwdo el análisis del mercado tanto nacional como internacional. requerimientos legales, costos, demanda y preferencias del consumidor final. Dentro del análisis del rnercedo interno. se conoce a la empresa exportadora, el entorno en el que se desenvuelve, la competencia y su diferenciador a111e etlas, sus costos de producción, márgenes de utilidad. así también, capacidad productiva, entre otras. En cuanto al mercado externo. se detalla información sobre el destino final de las mercancías. competencia. demanda del producto. canales de distribución. costos de exportacion y el precio del producto en el mercado final. Así también se presentan. consideraciones legales, es decir documentos que intervienen dentro del procesos dé exportación, mismos que son requeridos no solo en origen. si 110 solicitados por la Aduana en el país de destino para nacionalizar las mercancías. El presente trabajo proporciona una guia para la implementación de estrategias de exportación, a fin de minimizar riegos y maximizar el éxito en la comercialización de los porta inciensos de madera en mercados internacionales.
ABSTRACT wben talking ebour importa and exporta. referente is nlsc made 10 foreign trade. which can be defined as the exchange of goods aud services through different countries and their markets. This acLivity allows national companies to evolve in10 an intemational one, that is. to position local products in foreign markets. This expon plan f or wooden incense holders designed for the company ViUola Artesanías, has the objective of providing both the exponer and the imponer with a guide, detailing the procederes and proeesscs necessary to successfully carry oul thc iutroduction of thc producl. to a new market. Considering the analysis ofbotb the natioual and internaticnal market, legal requirements, costs. demand and preferences of the final oonsumer. Within thc analysis of thc domcstic markci.the exponing company is known, thc cnvironmcnl in which It operares, the competition and i1s diftCrentiator before them, its profit margina, as , v ·ell as, productive capacity, among others. Regarding the external market, information is detailed on the final destination of the goods, competition. demaud Cor the product. distributioo cbanncls. expon cosrs and lhc pricc of thc product in the final market, This is also how legal considerations are presented. that is. documeuts that intervene in the expon process, wbieh are required uor only at orig.io. bur also requested by Cusioms in rbe destination country to nationalize the goods. This work provides a guide for the implementation of expon strategies, in order to minimize risks and maximize success in the comruercializetion of wooden incense holdcrs in inreruaticuat markets.
ABSTRACT wben talking ebour importa and exporta. referente is nlsc made 10 foreign trade. which can be defined as the exchange of goods aud services through different countries and their markets. This acLivity allows national companies to evolve in10 an intemational one, that is. to position local products in foreign markets. This expon plan f or wooden incense holders designed for the company ViUola Artesanías, has the objective of providing both the exponer and the imponer with a guide, detailing the procederes and proeesscs necessary to successfully carry oul thc iutroduction of thc producl. to a new market. Considering the analysis ofbotb the natioual and internaticnal market, legal requirements, costs. demand and preferences of the final oonsumer. Within thc analysis of thc domcstic markci.the exponing company is known, thc cnvironmcnl in which It operares, the competition and i1s diftCrentiator before them, its profit margina, as , v ·ell as, productive capacity, among others. Regarding the external market, information is detailed on the final destination of the goods, competition. demaud Cor the product. distributioo cbanncls. expon cosrs and lhc pricc of thc product in the final market, This is also how legal considerations are presented. that is. documeuts that intervene in the expon process, wbieh are required uor only at orig.io. bur also requested by Cusioms in rbe destination country to nationalize the goods. This work provides a guide for the implementation of expon strategies, in order to minimize risks and maximize success in the comruercializetion of wooden incense holdcrs in inreruaticuat markets.
Descripción
Palabras clave
Comercio Internacional, Exportación/importación, Estudio de mercado, Empresa
Citación
Segovia, G. D. (2024). Plan de exportación de porta inciensos de madera hacia Pucón-chile. Licenciatura en Comercio Exterior. Universidad de Otavalo